Η αφήγηση ή αλλιώς storytelling από πάντα ήταν ένα σημαντικό εργαλείο στην εξέλιξη της ζωής του ανθρώπου , καθώς οι ιστορίες μεταφέρουν μηνύματα “από και προς”.
Από πολύ μικρά τα παιδιά αρχίζουν να αφηγούνται τέτοιες μικρές “ιστορίες” και πολύ συχνά να τις οπτικοποιούν.,
Κατά τη διάρκεια της καραντίνας όπου οι συναισθηματικές μεταπτώσεις των παιδιών ήταν αρκετές , η δημιουργία τέτοιων αφηγημάτων και μάλιστα η προοπτική οι ιστορίες αυτές να γίνουν μικρά βιβλιαράκια έδωσαν κίνητρο στα παιδιά για τη μετάδοση του αφηγήματος τους.
Πως ξεκίνησαν όμως όλα;
Πολλές από αυτές τις ιστορίες έφταναν σε εμάς μέσω της τηλεκπαίδευσης τόσο της ασύγχρονης (διαδικτυακή τάξη) όσο και της σύγχρονης ( ηχογραφήσεις, εικόνες ,κείμενα).
Η ανάγκη αυτή των παιδιών να επικοινωνούν μέσω των μικρών ιστοριών τους άρχισε να γεννά ερωτήματα όπως:
Πως αυτές οι ιστορίες θα έφταναν στον προορισμό τους;
Πως θα μπορούσαν να τυπωθούν στη μορφή βιβλίου;
Πως θα φαινόταν στα παιδιά η ιδέα να “δημοσιεύσουν” το δικό τους βιβλίο;
“Και ελήφθη η απόφαση…
Θα φτιάχναμε τα δικά μας “μικρά βιβλία!
Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ενθουσίασε τόσο τους μικρούς όσο και τους γονείς τους!
Στις ομάδες του Νηπιαγωγείου και των προ-νηπίων οι παιδαγωγοί κάλεσαν τα παιδιά να σκαρφιστούν έναν Ήρωα, έναν Τόπο, ένα Εμπόδιο, Αυτόν που βοηθά τον ήρωα και ένα Τέλος…
Όλα αυτά έγιναν εικόνες, λόγια και έπειτα έγιναν βιβλία…
Οι παιδαγωγοί συγκέντρωσαν το υλικό και έδεσαν τα βιβλιαράκια …
Δείγμα από τα βιβλιαράκια των προ-νηπίων πριν διπλωθούν…
Θέμα: “Ο δικός μου ήρωας.”
Δείγμα από τα βιβλιαράκια του Νηπιαγωγείου πριν διπλωθούν…
Θέμα : “Φωτεινές Ιστορίες”
Τα μικρά βιβλία των παιδιών τα είχαν όλα!
Το καθένα είχε το δικό του εξώφυλλο με τον τίτλο του βιβλίου που τα ίδια τα παιδιά είχαν επιλέξει…
Είχε εισαγωγή, σώμα, επίλογο και περίληψη στο οπισθόφυλλο.
Και φυσικά η εικονογράφηση έγινε από τα ίδια τα παιδιά.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΚΑΡΑΜΕΛΑ
2020-2021